Thursday, June 27, 2019




Joanna Svensson



TILL EN MIDSOMMARFLICKA


Ack, var tog tiden vägen?
Det känns som om det var igår
När jag såg en del av mig
i dina ögon
Du lilla söta flickebarn!

Kärlek fyllde mitt hjärta
Kärlek till det nytillblivna livet
Kände mig oerhört stolt
över min nya titel: Mormor. Så det så!

Hörde sånger sjungna av änglar
Hörde en hel änglalik kör
som välkomnade dig till livet
Jag såg en skyddsängel
med en brinnande fackla
Stå vakt vid din babysäng

Idag är du 15 år fyllda
Och jag frågar mig var tiden flytt
Från en liten blyg rosenknopp
Till den vackraste nyutsprungna ros
Jag någonsin sett!

Joanna Svensson Josefsson

Bornholm 24 juni 2019

No comments:

Post a Comment

المنتدى الدولي للإبداع والإنسانية المملكة المغربية

Iris Calif    Photography Combined Vith Painting: The Artist Zehava Neter Model: Iris Calif Iris Calif , Resident of the State of Israel, po...