Friday, July 5, 2019

Novosti - kultura!
ЉУБАВ ЈЕ МЕНИ


Milica lilic

Љубав је мени вилајет тамни
Што више  блага отуда узмем,
мало бива ми.
Љубав је мени златна јабука
Сунцем је храним да ми не свене
Што обноћ зрије дању затамни
Јутром је птице гладне разнесу,
Тад мени  више нема ни мене.

Љубав је мени Скадарска кула
Векови славе похарани,
Она је душе истина жива,
Звечанског  виса нови дани,
У њој сам цела зазидана
очи ми  навек отворене,
она је чедо унутар мене што  дозива
 без починака и непрестано.

Љубав је мени Бадњак Божићни
Распламса ватре што не гасну
Љубав је мени зима Јовањска
Тешким се путем до храма стигне
Ка Грачаници пољем пустим
Да ту   васкрсне  што пресахне
Љубав ми је Богојављења знамен
Архангели мили и Љевишка,
Свети  Спас и Зочиште-
Устрептим, оживим и кад сам камен.

Љубав је мени  причест Ускршњи
Патријршије пећке  жижак,
Свечан почетак новога доба
Кад све се  у живот  преобрати
И ма како клонуло,  опет прохода.

Љубав је мени зора ђурђевска
Код Сопоћана и Милешеве
Гугутке цвркут и мирис  здравца
Бескрај зелени и јасног  правца,
Злато Бањско, свила призренска,
Икона Студеничка и Дечанска.

Љубав је мени ноћца Ивањска
Кад сво је небо звездам' осуто
Па и ја сијам озарена
ко да ми небо на длан пресуто.

Љубав је мени жега петровска
Вечна жеђ душе за утажењем
Наручје пуно снопља и класа
Код Крушедола и Самодрже
Воде изворске са Звечана
Са  Ибра хучног  јека таласа
Љубав је мени киша илињска
Олујом, муњом пробуђена,
Смиљем ми бедра овијена.

Љубав ми - Преображење чисто,
Тад све у мени менама  тежи
Она ме просветли,  с вечним  уврежи.

Љубав је мени тропар Успењски
Молитва тиха и ванвремена
Што само срце свемира дира -
Музика звона са манастира,
Литургија  света и бруј из храма,
Љубав је сила што живи у нама.

Љубав је мени Хлеб наш насушни
са девет кора и колач славски
Мени је љубав, водица света
Што све лечи и злу штит бива

Љубав је мени  трпеза славска
Свечана, преобилна, исцелива.

Мени је љубав вино причесно
што души крепост изнова буди
љубав је мени свето повесмо
  и  Пчела Бела  с  Дрва познања
долетела.

No comments:

Post a Comment

المنتدى الدولي للإبداع والإنسانية المملكة المغربية

Iris Calif    Photography Combined Vith Painting: The Artist Zehava Neter Model: Iris Calif Iris Calif , Resident of the State of Israel, po...